Obs de Droomboom brengt werelden bij elkaar. Dat doen we met de volgende visie:

We respecteren elkaars normen en waarden. Zo bieden we een respectvolle en veilige (leer)omgeving die optimale groei stimuleert en kinderen het vertrouwen geeft dat ze eigenaar zijn van hun eigen ontwikkeling. Ons onderwijs wordt continu verbeterd, zodat we een breed onderwijsaanbod kunnen bieden dat bijdraagt aan hoge opbrengsten. Ook de ouders spelen een belangrijke rol in ons onderwijs. Samen willen we immers het beste voor de kinderen. Met onze gezamenlijke ondersteuning laten we kinderen hun talenten ontdekken én ontwikkelen.

Kernwaarden

Relatie

We willen op de Droomboom vanuit relatie met elkaar, de kinderen, ouders en partners tot een omgeving komen waarin iedereen zich veilig en vertrouwd voelt. Herkenning en erkenning zijn de onmisbare schakels in het ontwikkelproces van onze leerlingen. We communiceren oprecht en met respect met elkaar, voelen ons gehoord, gezien én begrepen. Zo creëren we een kansrijke (leer)omgeving voor iedereen.

Passie

Onze leerkrachten werken vanuit passie en liefde voor kinderen en mensen. Deze bezieling en gedrevenheid zorgt voor een grote betrokkenheid en balans. Zij ervaren werkvreugde, stralen dit uit en laten het overslaan naar anderen. We maken de juiste keuzes voor onze school, de leerlingen en hun ouders. Zo kunnen we samen in evenwicht het pad voor de toekomst bewandelen.

Meesterschap

De Droomboom maakt het verschil voor haar leerlingen, onder andere door het maken van bewuste keuzes en door tijd vrij te maken voor dat wat ertoe doet. We durven buiten de lijnen te kleuren en een eigen draai te geven aan dingen. Het stellen van hoge, maar tegelijkertijd realistische doelen gaat hand in hand met creatief handelen en denken.

Alle belangrijke schoolinformatie op één plek?

In de schoolgids van de Droomboom vindt u alles wat u wilt weten.

School op de kaart

U kunt hier klikken voor nog meer inhoudelijke informatie over onze school.